umowa wynajmu stodoly

40 niezbędnych pytań przed podpisaniem umowy wynajmu

Zdradzamy o co zapytać, by nic was nie zaskoczyło!

Rezerwacja miejsca na wesele, to jedna z pierwszych kwestii, z jaką mierzą się wszystkie pary młode planujące swój wielki dzień. Wesele w stodole lub obiekcie loftowym, często wydaje się parom młodym nieco bardziej skomplikowanym przedsięwzięciem. Czy tak jest w rzeczywistości? Jakie pytania zadać przed podpisaniem umowy weselnej na organizację wesela w tak nietypowych miejscach? Jak przygotować się do pierwszej rozmowy z właścicielem lub managerem obiektu? Rozwiewamy wszystkie wasze wątpliwości i dajemy odpowiedzi na 40 niezbędnych pytań podczas rozmowy w stodole lub obiekcie loftowym, przed podpisaniem umowy wynajmu. 

W Ruchence wiele opowiadamy Wam na spotkaniach, jeszcze więcej staramy się wam pokazywać na naszej stronie internetowej i na naszych kanałach w mediach społecznościowych. Żadnej sprawy nie zamiatamy pod dywan, tylko tłumaczymy wam na jakie scenariusze możecie się przygotować. Pomysł na ten artykuł wydawał nam się oczywisty. Prezentujemy pytania jakie wręcz należy zadać nam oraz innym obiektom loftowym, stodołom i przestrzeniom wynajmowanym na wyłączną odpowiedzialność najemcy, przed podpisaniem umowy.

Początki działalności – jak to było w Folwarku Ruchence?

nietypowe miejsce na wesele i sesje ślubne w stodole na wesele

Gdy rozpoczynaliśmy remont Folwarku dopiero przecieraliśmy szlaki organizacji wesel w stodołach w Polsce. Kierowała nami wyłącznie nasza wyobraźnia i intuicja. Zadbaliśmy o to, aby charakterystyczne elementy wykończenia stodoły, takie jak przeszklenia wierzei, rozsuwane ściany, podłoga, meble były unikatowe. Chcieliśmy także, by wyjątkowy był także, model rezerwacji i współpracy. Do dziś wspieramy innych kreatywnych organizatorów w tworzeniu własnych oryginalnych przestrzeni.

Po kilku latach działalności nabraliśmy doświadczenia, a w międzyczasie powstały nowe obiekty oferujące swoje usługi organizacji przyjęć o charakterze plenerowym (w tym ślub i wesele w plenerze), loftowym czy industrialnym w zaadoptowanych na nowo przestrzeniach. 

Jesteśmy przekonani, że z naszego doświadczenia będziecie korzystać na każdym etapie organizacji przyjęcia plenerowego.

Celowo w naszym artykule omijamy te pytania, które związane są z organizacją tradycyjnego wesela, przy wyborze standardowej sali weselnej (takie jak te dotyczące dostępności obiektu, oferty cenowej, propozycji menu).

Polecamy również nasze 65 pytań do cateringu na wesele w stodole, ogrodzie lub plenerze przed podpisaniem umowy <<<

sala weselna o co pytać

Oto lista sugerowanych przez nas czterdziestu pytań przed podpisaniem umowy wynajmu przestrzeni na wesele:

Umowa weselna:

  1. Czy osoba podpisująca umowę (po stronie sali) jest właścicielem/właścicielką obiektu przeznaczonego na wesele?
  2. Jak wyglądają kwestie związane z sytuacji pandemiczną i zakazem organizacji wesel?
  3. Czy można dokonać wstępnej rezerwacji wybranego terminu?
  4. Jak dokonać pełnej rezerwacji terminu i jak wyglądają kwestie  rozliczeniowe?
  5. Zadatek czy zaliczka?
  6. Kiedy następuje całkowite rozliczenie kosztów wesela (przed weselem czy po weselu)?
  7. Czy w obiekcie istnieje możliwość wystawienia faktury VAT?
  8. Czy ustalenia dokonywane drogą mailową są wiążące dla obu stron?

Ślub:

9. Czy organizacja ślubu plenerowego jest dodatkowo płatna?
10. Co wchodzi w zakres przygotowania miejsca do ceremonii?
11. Czy krzesła wykorzystywane podczas ślubu są zabierane od stołów i wracają tam na czas obiadu?

Wyposażenie i dekoracje:

12. Jakie dekoracje są dostępne w obiekcie i czy są dodatkowo płatne?
13. Czy użytkowanie mebli ogrodowych (kanapy, fotele, okrągłe stoły) jest dodatkowo płatne?

Pogoda i niepogoda:

14. Czy w przypadku deszczu będziemy zmuszeni do pozostania w zamkniętym budynku/stodole?
15. Co dzieje się w przypadku nagłego deszczu podczas ceremonii ślubnej?
16. Co dzieje się w przypadku niskich temperatur?
17. Jakie rozwiązania stosowane są podczas upałów?

Noclegi:

18. Ile miejsc noclegowych jest na miejscu i jakie są to miejsca noclegowe?
19. Ile trwa doba noclegowa i do której godziny trzeba opuścić teren po weselu?
20. W jakim terminie potwierdzić należy ilość osób nocujących? Co dzieje się w sytuacji nagłej anulacji noclegu?
21. Czy w pobliżu są inne ciekawe noclegi lub hotele o wyższym standardzie?
22. Czy w domkach i pokojach jest ogrzewanie?
23. Jak wyposażone są domki i pokoje?


Catering:

24. Jaka przestrzeń i warunki dostępne są dla firmy cateringowej?
25. Jaki catering rekomendujecie? Ile czasu trwa współpraca cateringu z obiektem? Ile wesel z udziałem tej firmy cateringowej zorganizowaliście w poprzednim sezonie ?
26. Czy w przypadku kłopotów z rekomendowanym cateringiem możemy liczyć na wsparcie?
27. Czy istnieje możliwość krótkiego uczestnictwa w dowolnym weselu, by zobaczyć jak radzi sobie firma cateringowa?
28. Czy istnieje możliwość  zaaranżowania spotkania z firmą cateringową w stodole, w wolny dzień?

Zobacz również:
 65 pytań do cateringu na wesele w stodole przed podpisaniem umowy.

Bezpieczeństwo:

29. Jak reagujecie w przypadku braku prądu?
30.Czy obiekt jest ubezpieczony w pełnym zakresie? Czy musimy sami zadbać o ubezpieczenie?
31. Czy osoby pracujące i przebywające na terenie obiektu (w tym nasi goście) są ubezpieczeni od NNW?
32. Czy obiekt posiada pozytywną opinię straży pożarnej? Czy w świetle prawa mogą odbywać się w nim imprezy okolicznościowe?

Inne:

33. Ile przyjęć odbywać może się w tym samym czasie?
34.Czy podczas naszego przyjęcia wynajmowane będą miejsca noclegowe osobom z zewnątrz?
35. Jakie są dodatkowe koszty wynajęcia obiektu? Jakie usługi są dodatkowo płatne?
36. Ile osób z waszego zespołu, będzie pracować podczas przygotowań i obsługi przyjęcia?
37. Czy na miejscu jest ograniczenie dotyczące natężenia dźwięku, do którego stosować musi się DJ?
38. Kto sprząta po przyjęciu i w jakim stanie mamy zostawić obiekt?
39. Czy istnieje możliwość rozpalenia ogniska w trakcie wesela?
40. Czy są dostępne terminy w niższych cenach?

Wydrukuj pytania:


ślub plenerowy humanistyczny folwark ruchenka

Czas abyś poznał/a nasze odpowiedzi:

Formalności:

1. Czy osoba podpisująca umowę (po stronie sali) jest właścicielem obiektu przeznaczonego na wesele?

Tak.
Mamy dużo szczęścia, gdyż Folwark Ruchenka to rodzinna posiadłość wybudowana przez naszych pradziadków. Posiadamy ją na własność i tutaj też mieszkamy. Masz dzięki temu pewność, że nigdzie nie znikniemy 🙂

2. Jak wyglądają kwestie związane z sytuacji pandemiczną i zakazem organizacji wesel?

2020 i 2021 rok weryfikuje etyczne podejście do organizacji wesel właścicieli obiektów ślubnych. Sytuacja jest dynamiczna i my zawsze podchodzimy indywidualnie do każdego przyjęcia. 

Rok 2020, w naszym przypadku wyglądał tak:

Gdy świat się zatrzymał, staraliśmy się jak najlepiej pomóc naszym parom, które zostały postawione w bardzo trudnej sytuacji. Na samym końcu myśleliśmy o sobie i swoim biznesie. Każda para, która nie czuła się komfortowo z sytuacją pandemiczną, dostała możliwość zmiany daty w roku bieżącym lub kolejnym. Sytuacja była poważna, szczególnie w przypadku przyjęć międzynarodowych. Zapisy, które mamy w umowie ze względów etycznych, nie były przez nas respektowane. W terminach w których przyjęcia nie mogły się odbyć, a znalezienie nowej daty nie było możliwe – zwracaliśmy zadatek.

3. Czy można dokonać wstępnej rezerwacji wybranego terminu?

Oczywiście, że tak. Bardzo szanujemy czas na spotkania, który nam poświęcacie i kwestię rezerwacji traktujemy indywidualnie. Jeszcze bardziej namawiamy Was do odrobienia swojej „pracy domowej”, czyli do odwiedzenia wielu miejsc i podjęcia spokojnej i rozważnej decyzji. Często mówicie nam, że nasza Ruchenka jest pierwszym miejscem, które odwiedzacie. Dlatego chętnie wykreślamy czasowo daty, z nadzieją że wrócicie do nas z decyzją o wyborze Ruchenki na swój dzień ślubu. 

4. Jak dokonać pełnej rezerwacji terminu i jak wyglądają kwestie  rozliczeniowe?

Po podjęciu waszej decyzji o wyborze Folwarku Ruchenki na miejsce swojego wesela, podpisujemy umowę i pobieramy zadatek w wysokości 30% całości kwoty. Umowę  z chęcią podpisujemy na miejscu przy dobrej kawie, przyjmując zadatek w gotówce. Jeżeli nie jest to możliwe, wszystko dopinamy zdalnie. Wystarczy przesłany scan podpisanej przez was umowy, a zadatek wpłacacie przelewem na nasze konto bankowe.

5. Zadatek czy zaliczka?

My w Ruchence pobieramy zadatek.

Zadatek zabezpiecza obie strony. Z jego definicji wynika, że jeżeli zrezygnujecie z przyjęcia to tracicie wartość wpłaconego zadatku (co jest zabezpieczeniem dla obiektu). Jeżeli to obiekt nie wywiąże się z umowy – wtedy w ramach rekompensaty zwraca wam dwukrotność wpłaconego zadatku.

Uwaga! Pamiętajcie, że w tym przypadku tak jest z definicji. Zdarza się, że inne ustalenia w umowie przedstawiają to inaczej.

6. Kiedy następuje całkowite rozliczenie kosztów wesela (przed weselem czy po weselu)?

Ustaloną  w umowie kwotę rozliczamy do dnia wesela. Czasami zdarza się jednak, że indywidualnie podchodzimy do tej kwestii.

Opłaty noclegowe również rozliczamy z indywidualnym podejściem. Najczęściej zdarza się to jednak po weselu, gdyż wtedy nie opłacacie zarezerwowanych, a niewykorzystanych noclegów.  

7. Czy w obiekcie istnieje możliwość wystawienia faktury VAT?

Oczywiście, prowadzimy legalnie zarejestrowaną firmę i możemy wystawić wam fakturę VAT.

8. Czy ustalenia dokonywane drogą mailową są wiążące dla obu stron?

Tak, drogą mailową ustalamy wiele szczegółów, żeby nigdzie nie uciekły. Traktujemy poważnie te ustalenia. Dlatego w naszej umowie znajduje się punkt o wiążących ustaleniach przesyłanych w korespondencji mailowej.

pytania wesele w stodole
Ph. Ślubne Studio
organizuje wesele w stodole o co pytać
Ph. Ślubne Studio
wesele w stodole pytania
Ph. Ślubne Studio
pytania do wlasciciela sali weselnej
Ph. Ślubne Studio

Ślub:

9. Czy organizacja ślubu plenerowego jest dodatkowo płatna?

Organizacja ślubu plenerowego nie jest dodatkowo płatna. Kochamy śluby w naszym ogrodzie, dlatego też chętnie je dla was organizujemy. Nie pobieramy za to dodatkowych opłat.

10. Co wchodzi w zakres przygotowania miejsca do ceremonii?

W zakres aranżacji miejsca do ceremonii wchodzą krzesła dla gości, stolik i godło dla urzędnika. Makrama i rama do zawieszenia dodatkowych dekoracji. I tak naprawdę wszystko co uda nam się znaleźć w Folwarku. Rozkładamy, sprzątamy, pomagamy w aranżacji miejsca ślubu plenerowego. Dokładamy wszelkich starań, by ta chwila była najpiękniejszą w waszym życiu.

 11. Czy krzesła wykorzystywane podczas ślubu są zabierane od stołów i wracają tam na czas obiadu?

Nie. Posiadamy duży zapas krzeseł. Niepotrzebna ilość dodatkowych krzeseł po ceremonii wraca do naszego magazynu.

sala weselna styl rustykalny
Ph. Sylwia Mórawska

Wyposażenie i dekoracje:

12. Jakie dekoracje są dostępne w obiekcie i czy są dodatkowo płatne

W umowie wynajmu Folwarku Ruchenki macie zagwarantowane wykorzystanie wszystkiego co znajdziecie na naszym terenie. Wszystkie rzeczy i dekoracje, które powtarzają się na zdjęciach są również do Waszej dyspozycji.
Głównie mówimy o stołach, krzesłach, kanapach, meblach ogrodowych, podwieszeniach nad stołami (bez kompozycji kwiatowych). Znajdziecie tu także dużo drewna, szkła, itp.
Śmiało pytajcie o wszystko. Ciągle nam czegoś przybywa, a czasami ubywa. Wszystko chętnie Wam udostępnimy.

 13. Czy użytkowanie mebli ogrodowych (kanapy, fotele, okrągłe stoły) jest dodatkowo płatne?

Nie. Uwielbiamy nasze kanapy i fotele, które ustawiamy na tarasie lub po prostu na trawie. Są do Waszej pełnej dyspozycji, goście uwielbiają wśród nich chillować. Kiedy pada deszcz rozstawiamy namioty nad tarasem i nadal można z nich korzystać.

Ph. Via Birdie

Pogoda i niepogoda:

14. Czy w przypadku deszczu będziemy zmuszeni do pozostania w zamkniętym budynku/stodole?

Nie. W Folwarku Ruchence myślimy o wszystkim. Pogoda jest jedną z nielicznych kwestii, których nie możemy zagwarantować. Mimo deszczowej pogody możemy jednak zapewnić plenerowy charakter przyjęcia. Jak to możliwe?

  • Zaczynamy od rozstawienia namiotów, które zadaszą nam duży taras. Pod dachem umieszczamy strefy chillout, w tym miękkie kanapy i fotele. Stodoła połączona jest z tarasem przez duże przesuwne drzwi, które podczas przyjęcia są otwarte. Zyskujemy otwarty widok na cały ogród;
  • stodoła posiada dwa duże przeszklenia wierzei, które zawsze wpuszczają piękne światło;
  • aby z łatwością poruszać się po całym naszym terenie, do dyspozycji gości jest całe wiadro parasolek 🙂 

15.  Co dzieje się w przypadku nagłego deszczu podczas ceremonii ślubnej?

Deszcz rzadko zaskakuje nas gwałtownie. Gdy się to jednak wydarzy to z prędkością światła rozdajemy wszystkim parasolki lub przenosimy ceremonię pod namioty rozstawione na tarasie. Czasami zdarza się, że namioty jeszcze nie są rozstawione – na tę awaryjną sytuację, również mamy rozwiązanie.  Dysponujemy altaną, która jest dość mała, ale miała tam miejsce już ceremonia na 100 osób. 

Czasami proponujemy również najprostsze awaryjne rozwiązanie, czyli parkiet w stodole. Stoły, oddzielamy wówczas parawanami, od miejsca zaślubin 🙂 

16. Co dzieje się w przypadku niskich temperatur?

Niskie temperatury, są problemem obiektów loftowych. W Ruchence nie musicie się o to martwić. 

Dowodem na to był nasz sylwestrowy koncert, który odbył się przy temperaturze na zewnątrz -2C. Tej nocy rozmawialiśmy i bawiliśmy się w małym gronie, do szóstej rano wykorzystując jedynie część naszych urządzeń grzewczych. Wewnątrz stodoły utrzymywała się pokojowa temperatura. Wszystkie możliwości grzewcze, zaprezentujemy wam na miejscu.

17. Jakie rozwiązania stosowane są podczas upałów?

Stodoła w letnim okresie pełni rolę „otwartej altany” – dzięki pięciu dużym wyjściom. Najważniejsza jest cyrkulacja powietrza, dlatego w najbardziej upalne dni otwieramy szeroko okna i włączamy nasze wiatraki. W lipcu i sierpniu odradzamy naszym parom młodym, organizację ślubów plenerowych przed godziną 16:00. Po tej godzinie, temperatury są już najczęściej komfortowe.

Nasz dach, może sprawiać wrażenie powierzchni, która łatwo się nagrzewa. Jednak dzięki odeskowanym szczytom i dobrej wentylacji, ten problem jest nieodczuwalny.

Dodatkowo betonowa podłoga i grube drewniane ściany dają upragniony chłód w upalny dzień. Na tarasie i ogrodzie mamy wysoko zamontowane kurtyny z delikatną mgłą wodną 🙂 

o co pytać właścicieli stodoły przed podpisaniem umowy
Ph. Sylwia Mórawska

Noclegi:

18. Ile miejsc noclegowych jest na miejscu i jakie są to miejsca noclegowe?

Posiadamy 50 miejsc noclegowych:

5 dwuosobowych pokoi w budynku, każdy z łazienką i prysznicem
20 polnych domków (każdy z nich jest dwuosobowy), + 3 domki sanitarne i 2 mini kuchnie.

Zarówno w pokojach, jak i domkach są takie same łóżka, materace, pościel, ręczniki. Główna różnica to rozmiar pomieszczeń.

Więcej informacji o pokojach gościnnych znajdziesz >>>tutaj<<<
Więcej informacji o polnych domkach znajdziesz  >>>tutaj<<<

19. Ile trwa doba noclegowa i do której godziny trzeba opuścić teren po weselu?

Doba noclegowa w Folwarku Ruchence trwa od 14:00. Wymeldowanie możliwe jest do godziny 11:00 dnia następnego. 

Zazwyczaj noclegi są dostępne wcześniej lub już o poranku, zachęcamy do kontaktu z nami w dniu wesela i  jeśli to możliwe zapraszamy wcześniej. 

20. W jakim terminie potwierdzić należy ilość osób nocujących? Co dzieje się w sytuacji nagłej anulacji noclegu?

Prosimy o potwierdzenie ilości osób nocujących w polnych domkach na tydzień przed przyjęciem, abyśmy zdążyli wszystko przygotować. Pokoje gościnne natomiast, czekają gotowe zawsze, niezależnie od tego czy zamierzacie z nich wszystkich korzystać.

21. Czy w pobliżu są inne ciekawe noclegi lub hotele o wyższym standardzie?

Tak. Nasz region aspiruje do bycia turystycznym 🙂 Leżymy na szlaku „Wielkiego Gościńca Litewskiego”, a sam pobliski Węgrów jest objęty projektem „Kraina Mistrza Twardowskiego”. Do tego jest popularnym miejscem spływów kajakowych po rzece Liwiec. Z chęcią, ale i lokalną dumą polecamy zatem klimatyczne miejscowe agroturystyki i hotele z naszego sąsiedztwa.

22. Czy w domkach i pokojach jest ogrzewanie?

Tak. Zarówno pokoje, jak i domki mają ogrzewanie. Skuteczność ogrzewania potwierdzają uczestnicy warsztatów organizowanych w Ruchence, którzy w zeszłym roku z powodzeniem nocowali w naszych pokojach i domkach, aż do końca października.

 23. Jak wyposażone są domki i pokoje?

W każdym domku i pokoju znajdziecie świeżą pościel i ręczniki. W toaletach dostępne są suszarki do włosów i podstawowe kosmetyki.  Ponadto w każdym polnym domku jest prąd, lusterko, półka na książki lub inne drobne przedmioty. W zależności od pogody, dla komfortu waszych gości umieścimy tam także grzejnik lub wiatrak.

Klimatyczne noclegi w stodole
Ph. Magda Skierska
Voucher na święta oryginalny prezent
Ph. Charlottesse
Pokoje dla gości po weselu
Ph. Magda Skierska
Pokoje dla gości po weselu w stodole mazowieckie
Ph. Charlottesse


Catering:

24. Jaka przestrzeń i warunki dostępne są dla firmy cateringowej?

Wiele firm cateringowych, będzie was zapewniało, że przygotuje obiad dla stu osób nawet w namiocie postawionym obok firmowych samochodów. W praktyce, niestety tak nie jest. 

Z pewnością widzieliście jak wygląda kuchnia w restauracji lub domu weselnym. Oczywiście catering na miejscu nie potrzebuje tak wyposażonej kuchni, ale obowiązują go również pewne zasady sanitarne. Potrzebuje też solidnego zaplecza do organizacji sprawnego wydawania dań gościom. 

W okresie letnim często mamy do czynienia z wysokimi temperaturami, porywistymi wiatrami lub deszczem, dlatego organizacja dużego przyjęcia pod namiotem jest bardzo trudna lub wręcz niemożliwa. Więcej o tym, jak podejść należy do tematu wyboru cateringu na wesele, pisać będziemy wkrótce w nowym wpisie na naszym blogu.

W Ruchence wygląda to tak, że na miejscu kilkuosobowa załoga rozstawia piece – w których dopieka/odgrzewa dania główne, porcjuje oraz przygotowuje przystawki i serwis przez cały wieczór.

Dla firmy cateringowej przeznaczony jest największy nasz budynek, który posiada zmywalną podłogę i ściany, zgodnie z zaleceniami sanepidu. Wyposażony jest w duży zlew z ciepłą wodą, blaty robocze i wysokie regały na zgrzewki z napojami butelkowanymi. Na wyposażeniu mamy również dwie duże zamrażarki (jedna przeznaczona jest na alkohol, druga na lód i mrożonki) oraz dwie duże chłodnie. W naszych lodówkach zmieści się zarówno piętrowy tort, jak i wszystkie wasze białe i musujące wina. Muszą przecież osiągnąć odpowiednią temperaturę przed pojawieniem się gości. Nie zabraknie też miejsca na inne napoje alkoholowe, produkty na śniadanie, przystawki i jedzenie na przyjęcie. 

Każda firma cateringowa parkuje przy zapleczu duży samochód dostawczy (najczęściej chłodnię), który stoi tam przez cały wieczór. U nas można podjechać pod sam budynek kuchenny. Mamy dodatkową bramę, która przeznaczona jest tylko dla obsługi. Miejsce parkingowe jest zabudowane wysokimi drewnianymi ścianami. Dzięki temu rozwiązaniu goście nie zwracają uwagi na zaparkowany blisko stodoły, samochód dostawczy. 

Dla obsługi cateringu mamy przygotowane również miejsce odpoczynku, osłonięte przed słońcem i deszczem. Cała obsługa pracuje w dniu wesela już od samego rana – często nawet 24 godziny na jednej zmianie. Wierzymy, że zadowolony zespół, który świadczy usługi cateringowe w komfortowych warunkach, zawsze odwdzięczy się profesjonalizmem i przyjacielskim nastawieniem do gości weselnych.

P.S. Jeżeli angażujesz firmę, która nie miała okazji jeszcze pracować u nas – koniecznie poproś o kontakt z nami. Chętnie wszystko pokażemy im na miejscu i omówimy wszystkie szczegóły w Folwarku Ruchence.

25. Jaki catering rekomendujecie? Ile czasu trwa współpraca cateringu z obiektem? Ile wesel z udziałem tej firmy cateringowej zorganizowaliście w poprzednim sezonie?

Obecnie rekomendujemy naszym parom młodym Catering Zieloną Kuchnię. Jest to projekt stworzony specjalnie dla nas przez kuchnię, z którą współpracujemy już od dłuższego czasu. Zielona Kuchnia posiada zastawę kupioną specjalnie dla nas i tylko u nas jej używa. Wypracowaliśmy indywidualne zasady współpracy, przejrzystość oferty i dobrą cenę dla naszych par przy zachowaniu najwyższych standardów. Znamy cały zespół Zielonej Kuchni i możemy wpływać na ich zakres pracy, co  dla nas jest kluczowe. Zielona Kuchnia w zeszłym roku przygotowała catering dla 20 naszych przyjęć, w nadchodzącym sezonie obsłuży ich już dwa razy więcej.

26. Czy w przypadku kłopotów z rekomendowanym cateringiem możemy liczyć na wsparcie?

Działamy w branży już od czterech sezonów. Widzieliśmy wiele i wiemy jak ważne jest poczucie odpowiedzialności i bezpieczeństwa. Znamy wiele firm cateringowych, świadczących usługi na wysokim poziomie, dlatego możecie zawsze liczyć na nasze wsparcie.

27. Czy istnieje możliwość krótkiego uczestnictwa w dowolnym weselu, by zobaczyć jak radzi sobie firma cateringowa?

Niezwykle istotny jest dla nas komfort przygotowujących się do przyjęcia par.  W kluczowych momentach pilnujemy, aby na terenie poza obsługą byli wyłącznie zaproszeni przez parę goście. Istnieją jednak sytuacje, kiedy przygotowania do ślubu nie odbywają się w Ruchence lub sprzyjają inne okoliczności, w których nasze spotkanie nie będzie nikomu przeszkadzać (zazwyczaj zdarza się to do godziny 12:00). 

Jak powinno wyglądać spotkanie w dniu innego wesela?

  •  powinno być drugim, skróconym spotkaniem;
  • sugerujemy, by wybrać przyjęcie w podobnym ustawieniu stołów do swojego;
  • sugerujemy, by wybrać przyjęcie, podczas którego obsługuje ten sam catering;
  •  spotkanie musi być zawsze umówione z nami (Leną lub Marcinem);
  • spotkanie nie może być ustalone z samym cateringiem, dlatego, że tylko my znamy pełny scenariusz dnia.

28. Czy istnieje możliwość  zaaranżowania spotkania z firmą cateringową w stodole, w wolny dzień?

Oczywiście, że tak. Każdego wolnego dnia (bez przyjęcia ani innej zorganizowanej grupy w naszym obiekcie) zapraszamy was w odwiedziny. Pamiętajcie tylko aby wcześniej zapowiedzieć przyjazd i umówić się też z nami, po to, by nie zaskoczyła Was zamknięta brama 🙂

Zobacz również:
20 pytań do cateringu na wesele w stodole przed podpisaniem umowy – [Niebawem wpis zostanie dodany]

Ph. Ślubne Studio

Bezpieczeństwo:

29. Jak reagujecie w przypadku braku prądu?

Na wsi, brak prądu, wcale nie jest taką wyjątkową sytuacją  Zabezpieczenie strażackie PPOŻ, wyposażyło stodołę oraz wszystkie nasze obiekty w awaryjne oświetlenie. W przypadku nagłego zaniku prądu we wszystkich pomieszczeniach zapala się światło, aby zapewnić bezpieczeństwo uczestnikom imprezy. Dodatkowo posiadamy agregat prądotwórczy, który z całą pewnością zagwarantuje płynny przebieg przyjęcia. 

U nas nie musicie się o to martwić, tę kwestię rozwiązujemy zawsze sami, byście w pełni cieszyli się swoim dniem 🙂 

30. Czy obiekt jest ubezpieczony w pełnym zakresie? / Czy musimy sami zadbać o ubezpieczenie?

Tak, posiadamy ubezpieczenie w firmie PZU. Nie musicie sami się tym zajmować.

31. Czy osoby pracujące i przebywające na terenie obiektu (w tym nasi goście) są ubezpieczeni od NNW?

Tak, jak napisaliśmy powyżej. Posiadamy ubezpieczenie w PZU, dla wszystkich osób pracujących i przebywających na terenie obiektu, również od NNW. Nie musicie się tym martwić.

32. Czy obiekt posiada pozytywną opinię straży pożarnej? Czy w świetle prawa mogą odbywać się w nim imprezy okolicznościowe?

Tak. Bezpieczeństwo jest dla nas najważniejsze! Marcin jest czynnym strażakiem w OSP Ruchna. Dlatego już podczas pierwszych prac budowlanych doprowadziliśmy solidne przyłącze wody do 3 hydrantów, które znajdują się na naszym terenie, w tym jeden w stodole. Wszystko według wytycznych Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej.
Obecnie jesteśmy jednym z nielicznych obiektów tego typu w Polsce, posiadających odpowiednie uprawnienia do organizacji imprez.  Mamy pełne przystosowanie PPOŻ, regularne przeglądy i niezbędne ekspertyzy. Organizując przyjęcie w Folwarku Ruchence możecie być spokojni, że nic nie zakłóci przebiegu przyjęcia, a cała organizacja odbywa się zawsze zgodnie z obowiązującym prawem.

 W skład zabezpieczenia PPOŻ samej stodoły wchodzą: gaśnice, hydrant wewnętrzny, oznaczenia 4 wyjść ewakuacyjnych, czujniki dymu, awaryjne oświetlenie akumulatorowe, sygnalizacja alarmowa. 

1 kilometr od Folwarku, w straży oraz na wyposażeniu auta, jest dostępny defibrylator AED.

3 kilometry od nas jest również szpital. Na miejscu mamy dobrze wyposażoną apteczkę oraz dbamy o to, aby podczas organizowanych u nas większych wydarzeń (w tym koncertów) na miejscu był ratownik medyczny. Marcin także regularnie przechodzi szkolenia pierwszej pomocy.

Bezpieczeństwo na weselu w stodole
Ph. Sylwia Mórawska

Inne pytania:

33. Ile przyjęć odbywać może się w tym samym czasie?

Folwark Ruchenka wynajmowany jest zawsze na wyłączność, co oznacza, że w wybranym przez Was terminie odbywać się będzie tylko wasze przyjęcie.  Podczas organizacji wesela o charakterze plenerowym muzyka wybrzmiewa w całej naszej wsi. Dlatego organizacja innego przyjęcia (nawet oddalonego o 200m) jest wykluczona. 

Zależy nam by goście każdego z wesel organizowanych w Ruchence, mieli poczucie, że uczestniczą w imprezie na prywatnym terenie. Stoimy na straży intymności i kameralnej atmosfery.

34. Czy podczas naszego przyjęcia wynajmowane są miejsca noclegowe osobom z zewnątrz?

Zarówno nasze pokoje, jak i cały teren Folwarku jest do waszej wyłącznej dyspozycji podczas trwania wesela. Nie mamy zwyczaju również wynajmowania polnych domków, nawet kiedy z nich nie korzystacie.

35. Jakie są dodatkowe koszty wynajęcia obiektu? Jakie usługi są dodatkowo płatne? 

Folwark Ruchenka jako pierwszy tego typu obiekt w Polsce wprowadził zryczałtowany koszt wynajęcia. Taka forma pozwala nam uniknąć drobiazgowego rozliczania i wszelkich niedomówień. Cena różni się tylko w przypadku wyboru dnia tygodnia na organizację wesela. Gwarantujemy wynajęcie całego obiektu Folwarku na wyłączność i obecność naszej obsługi podczas przygotowań i przyjęcia. Jedyną dodatkowo płatną usługą, jest możliwość wynajęcia polnych domków. Płacicie wyłącznie za te, w których nocleg zostanie wykorzystany. Szczegóły wysyłamy wam w naszej szczegółowej ofercie.

36. Ile osób z waszego zespołu, będzie pracować podczas przygotowań i obsługi przyjęcia?

Podczas przygotowań do ślubu i wesela w Folwarku Ruchence pracuje minimum pięć osób. Podczas przyjęcia, na terenie Folwarku, pozostają do waszej dyspozycji minimum dwie osoby.

37. Czy na miejscu jest ograniczenie dotyczące natężenia dźwięku, do którego stosować musi się DJ?

Aby charakter waszego przyjęcia był w pełni plenerowy, gramy przy otwartych drzwiach i mocno hałasujemy. Dźwięki docierają także do naszych sąsiadów, dlatego by żyć zgodnie musimy pilnować głośności. W stodole przy miejscu przeznaczonym dla DJ-a, mamy zamontowany miernik decybeli. Każdego DJ-a prosimy o pilnowanie następujących parametrów:
Podczas przerwy: do 80db
Podczas zabawy: do 90db

Ale nie obawiajcie się, pracujemy tak od zawsze i nigdy nie spotkaliśmy się z jakimkolwiek problemem. Zabawa w Ruchence zawsze przebiega komfortowo.

38. Kto sprząta po przyjęciu i w jakim stanie mamy zostawić obiekt?

Podczas przyjęcia to kelnerzy z  firmy cateringowej obsługują stodołę i miejsca, w których odpoczywają goście. Oni też dbają o porządek podczas trwania wesela, jak i po jego zakończeniu. Po zakończonym przyjęciu nasz zespół rozpoczyna sprzątanie (najczęściej od godziny 5:00). Układamy stoły i krzesła, zmywamy podłogi, stoły, szyby. Dekoracje, które pozostaną zbieramy w jedno miejsce. Przed weselem ustalamy wszelkie szczegóły, ale nie musicie się u nas martwić sprzątaniem.

39. Czy istnieje możliwość rozpalenia ogniska w trakcie wesela?

Oczywiście, że tak. Kochamy ogniska, zawsze rozpalamy je w pobliżu stodoły. Wokół niego rozstawiamy krzesełka. Z naszego doświadczenia wiemy, że goście lubią rozmawiać i odpoczywać przy ogniu.

40. Czy są dostępne terminy w niższych cenach?

W najkorzystniejszych cenach są przyjęcia od poniedziałku do czwartku. Jeżeli planujecie przyjęcie z wyprzedzeniem zaledwie trzech miesięcy (lub krótszym) i znajdziecie interesującą was datę w naszym terminarzu, to również chętnie porozmawiamy o rabacie.

Zapraszamy was do kontaktu i odwiedzin na miejscu!

Na naszej stronie chcemy pisać dla was o samych pozytywnych i miłych kwestiach. Bo takimi doświadczeniami są właśnie śluby i wesela. Są przepełnione magią, szczęściem i miłością.

Jednak żeby takimi były od początku do samego końca, muszą zostać sprecyzowane wszystkie istotne sprawy. Podpisujemy z wami dobre umowy, czyli takie, które są bezpieczne i uczciwe dla obu stron. Chcemy, byście byli świadomi każdego ryzyka i wiedzieli jak radzimy sobie w stresujących sytuacjach. Wiemy, że kwestie takie jak bezpieczeństwo i dobra organizacja przyjęcia, sprawiają, że wasz dzień upływać będzie w radosnej i spokojnej atmosferze.

Wydrukuj pytania:

lena i marcin folwark ruchenka właściciele
Ph. Projekt 35

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copyright © 2024 / Folwark Ruchenka- All rights reserved. Projekt i wykonanie: whitesite.pl Ruchenka to nietypowe miejsce na wesele niedaleko Warszawy. Drewniana stodoła na alternatywne wesele w stylu slow mazowieckie. Copyright © 2024 / Folwark Ruchenka- All rights reserved. Projekt i wykonanie: whitesite.pl Ruchenka to nietypowe miejsce na wesele niedaleko Warszawy. Drewniana stodoła na alternatywne wesele w stylu slow mazowieckie. Copyright © 2024 / Folwark Ruchenka- All rights reserved. Projekt i wykonanie: whitesite.pl Ruchenka to nietypowe miejsce na wesele niedaleko Warszawy. Drewniana stodoła na alternatywne wesele w stylu slow mazowieckie. Copyright © 2024 / Folwark Ruchenka- All rights reserved. Projekt i wykonanie: whitesite.pl Ruchenka to nietypowe miejsce na wesele niedaleko Warszawy. Drewniana stodoła na alternatywne wesele w stylu slow mazowieckie.