umowa wynajmu stodoly

65 pytań do cateringu na wesele w stodole, ogrodzie lub plenerze przed podpisaniem umowy

Catering na wesele w stodole, ogrodzie, plenerze – o co pytać?

Po artykule 40 niezbędnych pytań podczas rozmowy w stodole lub obiekcie loftowym, przed podpisaniem umowy wynajmu przyszedł czas na wprowadzenie was w kwestie związane z samym cateringiem podczas wesela w stodole. Od samego początku wiedzieliśmy, że najwłaściwszą osobą, do udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące organizacji cateringu podczas wesela, będzie osoba bezpośrednio związana z działalnością cateringową. Dlatego specjalnie dla was, postanowiliśmy porozmawiać z Kingą Kołodziejak-Gul – managerką Cateringu Zielona Kuchnia, z którą współpracujemy przy organizacji naszych wesel. Skąd pomysł na ten wywiad?

ph. Marta Kowalska

Piszemy dużo o ekologicznym i etycznym podejściu do prowadzenia biznesu weselnego, a w tym  kwestii marnowania jedzenia. Wynika to z tego, jak wiele sytuacji obserwujemy podczas każdego przyjęcia. Czujemy się zobowiązani do edukowania w kwestii ekologicznego podejścia do jedzenia na weselach. Wiemy jak wszystko zaaranżować, by jednocześnie nie obniżać jakości przyjęcia. Mamy kilka lat doświadczenia przy współpracy z cateringami. Wiele rozmów, długie obserwacje, wyciąganie wniosków z błędów, które chcielibyśmy wyeliminować raz na zawsze. Ekologia jest dla nas ważna. Dbamy o naszą planetę na co dzień. W jaki sposób catering na wesele może być spójny z Waszymi przekonaniami? Na te pytania Kinga odpowiada szczegółowo.

Chcemy was także przekonać, że catering podczas wesela to bardzo bezpieczna usługa. Stwarza ona również parom młodym dużo większe możliwości przy kreatywnych wyborach kulinarnych. Jest to szczególnie istotne przy przyjęciach odbiegających kulinarnie od tradycyjnej polskiej kuchni. Mowa przede wszystkim o przyjęciach wegańskich, wegetariańskich, z kuchnią orientalną, meksykańską, czy włoską lub takich, które zakładają ciekawe i nietuzinkowe kulinarne niespodzianki dla gości.

Zaczynajmy!

sala weselna o co pytać
ph. Paulina Pietraszkiewicz

Oto nasza lista 65 pytań do cateringu na wesele w stodole, ogrodzie lub plenerze przed podpisaniem umowy:

1. Jak wygląda idealny catering na wesele w stodole?
2. Catering zero waste na wesele. Czy to jest możliwe?
3. Czy catering weselny, a w szczególności zastawa i wszelkiego rodzaju elementy zastawy stołowej mogą być częścią spójnej dekoracji? Czy istnieje szansa na wspólną koncepcję?
4. Nie jest to tajemnicą, że na każdym przyjęciu pewna część jedzenia nie zostaje zjedzona i niestety marnuje się. Nie jesteśmy w stanie oszacować jaka ilość będzie odpowiednia na tak dużą liczbę gości, więc ta nadwyżka jest swojego rodzaju zabezpieczeniem. Jak jednak wykorzystać ten nadmiar, a nie zmarnować? Na czym polega odzyskiwanie jedzenia?
5. Czy pracowaliście już w Folwarku Ruchence?
6. Czy kelnerzy i obsługa znają już Ruchenkę oraz czy mają doświadczenie w obsłudze przyjęć plenerowych?
7. Czy znacie warunki w Ruchence, zaplecze, podjazd? Czy czegoś dodatkowo będziecie potrzebować?
8. Jak oceniacie przestrzeń i warunki do pracy cateringu zorganizowane w Ruchence?
9. Małe druczki i ukryte koszty. Czyli o jakie dodatkowe koszty należy dopytać catering?
10. Jak różni się cena za talerzyk przy różnej liczbie osób?

Ekologia:

11. Czy segregujecie śmieci?
12. Nie chcemy plastikowych butelek i innych „jednorazówek”. Czy ograniczacie w ten sposób plastik?
13. Jednorazowe opakowania w bufecie i słomki do drinków. Czy dla Was też są już passé?

Wygląd stołów i bufetów:

14. Jak wygląda zastawa w standardowej ofercie (bez dodatkowych opłat)?
15. Czy oprócz standardowej zastawy (szkło i sztućce) zapewniacie elementy dekoracyjne na stole?
16. Jak wyglądają bufety? Czy macie specjalne dekoracje w stylu rustykalnym?
17. Czy w waszej ofercie są też obrusy i bieżniki?
18. Czy organizujecie dodatkowe dekoracje?
19. Czy elementy zastawy można niestandardowo dostosować do naszego wystroju?

Obsługa:

20. Ilu kelnerów zapewniacie na przyjęcie dla 50, a ilu dla 100 osób?
21. Czy kelnerzy mają doświadczenie w chodzeniu z tacą? (Marzymy o szampanie serwowanym gościom z tacy).
22. Czy obsługa kelnerska będzie dbała o porządek na sali oraz terenie gdzie goście weselni spędzają czas?

Jedzenie:

23. Czy przy produkcji dań wykorzystujecie regionalne produkty?
24. Grill zamiast drugiego dania serwowanego? Co o tym sądzicie?
25. Tradycyjne przystawki na stołach, czy wspólny bufet?
26. Czy kelnerzy podczas przywitania podchodzą do gości z szampanem, czy jedynie jest on ustawiony na stole?
27. Kiedy wystawiacie bufety z jedzeniem? Co sądzicie o tym, by robić to bezpośrednio po obiedzie?
28. Czy dania są zróżnicowane i dopasowane do różnych diet?
29. Czy kontrolujecie pogodę pod kątem plenerowych bufetów lub wysokiej temperatury?
30. Czy jedzenie na bufetach jest dokładane?

Jedzenie po weselu:

31. Resztki jedzenia po weselu, co z nimi robicie?
32. Czy macie pomysł na ograniczenie marnowania jedzenia?
33. Czy istnieje możliwość „uratowania” niewykorzystanego jedzenia? Np. wykorzystując je na śniadanie?
34. Czy spakujecie dobre jedzenie po weselu dla nas?

Bufet kawowy i słodki:

35. Czy ekspres do kawy jest w ofercie? Czy dodatkowo płatny?
36. W jakiej formie proponujecie słodki bufet?
37. Czy możemy zamówić swój słodki bufet i tort? Czy będzie to dodatkowo płatne?

Wegetarianie i weganie na weselu:

38. Czy serwujecie dania wegeratiańskie i wegańskie?
39. Czy słodki bufet może być vege?
40. Jakie macie inne pomysły dla osób vege?
41. Często kelnerzy mają problem ze znalezieniem osób z innym menu czy dietą. Jaki wy macie na to sposób?

Alkohol:

42. Czy chłodzicie alkohol i na bieżąco go uzupełniacie?
43. Czy posiadacie coolery do chłodzenia alkoholu na stole? Czy są dodatkowo płatne?
44. Czy możemy u was kupić alkohol w cenie hurtowej? Co dzieje się z alkoholem, który zostanie po weselu?
45. Czy proponujecie dodatkowy bar bezalkoholowy?
46. Jak dokonać pełnej rezerwacji terminu i jak wyglądają kwestie rozliczeniowe?
47. Kiedy następuje całkowite rozliczenie kosztów cateringu (przed weselem czy po weselu)?
48. Czy organizujecie degustacje lub można zobaczyć was podczas wesela?

Sprawy techniczne:

49. Co musimy przygotować dla cateringu na miejscu?
50. Czy potrzebujecie budynku, czy własny namiot wam wystarcza jako zaplecze?
51. Czy przyjeżdżacie z własnym sprzętem i zastawą, czy jest ona wypożyczona?
52. Czy jedzenie przewożone jest samochodem pełniącym funkcję chłodni?
53. Ile czasu przed weselem przyjeżdżacie się montować?
54. Jakie są wasze wymagania, które obiekt musi spełnić?

Zakres pracy:

55. Ile godzin pracujecie?
56. Czy możliwy jest bufet z przekąskami podczas przygotowań?
57. Czy możliwy jest bufet z przekąskami dla gości przed ceremonią plenerową?
58. Czy przygotowujecie również śniadania następnego dnia?

Dodatkowe atrakcje i stacje samoobsługowe:

59. Czy pomagacie zorganizować bar DIY / samoobsługowy? Na jakich warunkach?
60. Czy organizujecie wiejski stół z regionalnych produktów i serwujecie nalewki domowe?
61. Czy można przywieźć swoje przysmaki (np. regionalny alkohol i inne produkty) i czy zaaranżujecie je w bufecie?
62. Czy organizujecie stacje live cooking? Jażeli tak to jakie?
63. Czy zorganizujecie nam starą taczkę wypełnioną lodem, piwem i napojami?
64. Czy organizujecie grilla? Ile on trwa, jak wygląda i czy macie namioty w razie braku pogody?
65. Jaka jest cena za talerzyk?

sala weselna styl rustykalny
ph. Sylwia Mórawska

Oddajemy głos managerce cateringu Zielona Kuchnia. Dzięki temu, możecie poznać odpowiedzi na nurtujące was pytania wprost od najbardziej zaangażowanej w ten temat osoby. Z Zieloną Kuchnią, odnaleźliśmy wspólny język przy organizacji wesel i to ich usługi, z ręką na sercu możemy zarekomendować każdej naszej parze młodej. Sprawdźcie jak Kinga Kołodziejak-Gul odpowiada na nasze wszystkie pytania dotyczące usługi cateringowej.

1. Folwark Ruchenka: Jak wygląda idealny catering na wesele w stodole?

Kinga Kołodziejak-Gul: Idealny catering na wesele to w naszym odczuciu segregacja śmieci, segregacja jedzenia po przyjęciu i przekazywanie tego co możliwe do spożycia po weselu. Idealny catering na wesele eliminuje plastik, wykorzystuje w swojej ofercie takie tworzywa jak szkło i drewno, kamionkę, len – naturalne materiały to podstawa ekologicznego wesela, ale i estetyki przyjęcia. Ze stołów powinny zniknąć świece parafinowe, a zastąpić je te w 100% sojowe.  Idealny catering w stodole minimalizuje cięte kwiaty i rośliny. My stawiamy na dekoracje doniczkowe, bądź te owocowo-warzywne z dodatkiem kwiatów suszonych.

2. Folwark: Catering zero waste na wesele. Czy to jest możliwe?

K.K.G.: Przede wszystkim, należy starać się wprowadzać tę ideę na każdym etapie planowania wesela. Jakie przykładowe pomysły na wesele w stylu zero waste wprowadzamy w życie?

  • Przekazywanie pozostałego jedzenia dla organizacji zajmujących się zbieraniem żywności dla najuboższych lub przekazywanie jedzenia dla zwierząt;
  • segregacja odpadów – na terenie Ruchenki, doskonale dbacie o to, by wszyscy goście z łatwością odnajdowali pojemniki do właściwej segregacji odpadów;
  • wykorzystanie naturalnych surowców do dekoracji, eliminacja plastiku i ciętych roślin. Dzięki obserwacjom natury, możemy mądrze korzystać z jej zasobów na wyciągnięcie reki.

3. Folwark: Czy catering weselny, a w szczególności zastawa i wszelkiego rodzaju elementy zastawy stołowej mogą być częścią spójnej dekoracji? Czy istnieje szansa na wspólną koncepcję?

K.K.G.: W naszym odczuciu to musi iść w parze – estetyka i jakość dań muszą się łączyć. Nasza koncepcja na wygląd stołów i cała nasza aranżacja to w pełni nasza wizja. Stawiamy na świadomy minimalizm – jakościowe lniane tkaniny, kamionkowa zastawa, złote eleganckie sztućce, kryształowe kielichy. Chcemy, by nasz catering kojarzył się ze wspaniałym smakiem, ale także z pięknym klimatycznym wystrojem

4. Folwark: Nie jest to tajemnicą, że na każdym przyjęciu pewna część jedzenia nie zostaje zjedzona i niestety marnuje się. Nie jesteśmy w stanie oszacować jaka ilość będzie odpowiednia na tak dużą liczbę gości, więc ta nadwyżka jest swojego rodzaju zabezpieczeniem. Jak jednak wykorzystać ten nadmiar, a nie zmarnować? Na czym polega odzyskiwanie jedzenia?

K.K.G.: To co jesteśmy w stanie posegregować,  zabezpieczamy na śniadanie bądź poprawiny. Jeśli istnieje ryzyko, że jedzenie nie będzie mogło być wykorzystane następnego dnia i para wyraża na to zgodę – przekazujemy jedzenie do jadłodajni, schronisk oraz do pobliskich gospodarstw. Jedzenie, które będzie mogło zostać wykorzystane następnego dnia, zabezpieczamy od razu po przyjęciu i pozostawiamy w lodówkach. Dzięki temu pozostaje np. na śniadanie. Segregujemy także jedzenie ‚tematycznie’ po uroczystej kolacji (np. mięso do mięsa – dla piesków, warzywa do warzyw – dla kurek). I przekazujemy to wszystko zwierzętom.

5. Folwark: Czy pracowaliście już w Folwarku Ruchence?

K.K.G.: Naszą przygodę z Folwarkiem Ruchenką rozpoczęliśmy tak naprawdę w sezonie ślubnym 2020.

Osobiście znam Folwark od waszego pierwszego sezonu i byłam obecna przy wielu realizacjach. Przez ten czas obserwowałam tło gastronomiczne i zapragnęłam na bazie mojego doświadczenia stworzyć projekt, który po pierwsze będzie odpowiedzią na wysublimowane potrzeby par młodych, a po drugie będzie spójny z moim własnym stylem pracy, w którym stawiam przede wszystkim na jakość, estetykę i ekologiczne podejście do świadczonych usług gastronomicznych.

6. Folwark: Czy kelnerzy i obsługa znają już Ruchenkę oraz czy mają doświadczenie w obsłudze przyjęć plenerowych?

K.K.G: Oczywiście, że tak. Cały nasz zespół doskonale zna Folwark Ruchenkę. Wszyscy którzy przyjeżdżają pracować podczas przyjęcia w Ruchence mają doświadczenie w specyfice serwowania dań oraz znają cały harmonogram przyjęcia plenerowego. Praca w firmie cateringowej to praca w różnych warunkach, w różnych miejscach. Mamy naprawdę spore doświadczenie w obsłudze wesel w plenerze.

7. Folwark: Czy znacie warunki w Ruchence, zaplecze, podjazd? Czy czegoś dodatkowo będziecie potrzebować?

K.K.G.: Folwark Ruchenka, to faktycznie specyficzne miejsce i na pierwszy rzut oka może wydawać się być trudnym miejscem do pracy dla firmy cateringowej. Po całym sezonie 2020 wiemy natomiast, że to mylne wrażenie, znamy już Ruchenkę od podszewki, wiemy jakie są u was udogodnienia, wiemy na co zwracać szczególną uwagę, by naszą pracę usprawnić. Widzimy w waszym obiekcie wiele atutów i z ogromną radością wracamy do was na kolejne realizacje weselne. Zielona Kuchnia nie potrzebuje dodatkowych elementów na miejscu, by nasza praca przebiegała zgodnie z planem.

8. Folwark: Jak oceniacie przestrzeń i warunki do pracy cateringu zorganizowane w Ruchence?

K.K.G.: W Ruchence ogromnym atutem jest  duże pomieszczenie na wszystkie działania cateringu. Ponadto doceniamy specjalny podjazd dla obsługi cateringu. Jest on estetycznie usytuowany, dysponujecie też specjalnym parawanem, który zasłania auto dostawcze i nie psuje efektu wizualnego.  Bardzo ważny jest dla nas także dostęp do lodówek, czego często nie doświadczamy organizując cateringi w innych obiektach. Dzięki temu natychmiast po zakończonym przyjęciu mamy możliwość pozostawienia jedzenia w lodówce i mamy pewność, że żywność przechowywana jest w odpowiedniej temperaturze.

Voucher prezentowy nocleg agroturystyka mazowieckie
ph. Magda Skierska
pytania do wlasciciela sali weselnej
ph. Ślubne Studio

Jeszcze 57 pytań 🙂

9. Folwark: Małe druczki i ukryte koszty. Czyli o jakie dodatkowe koszty należy dopytać catering?

K.K.G.: Jest kilka takich pytań, o które należy dopytać, bo nie są to kwestie oczywiste. Są to takie pytania jak:

  • Czy zorganizowanie lodu jest dodatkowo płatne?  Lub czy serwowanie alkoholu jest w cenie usługi cateringowej? 

Nasza firma kompleksowo się tym zajmuje, nie wyobrażam sobie, by pobierać dodatkowe opłaty za lód,  czy serwis alkoholu. To są nasze standardowe obowiązki.

Z jakimi dodatkowymi kosztami samej obsługi każda para młoda może się liczyć? Są to opłaty za wyserwowanie tortu, DIY  bar, bufet, taczka z alkoholem.

Za wyserwowanie tortu zamówionego w innej cukierni
, czy restauracji pobieramy opłatę 250 złotych, opłata dotyczy  zapewnienia zastawy i łyżeczek do tortu oraz przechowywanie tortu w naszej mobilnej chłodni,  przygotowanie tortu do serowania i samo serwowanie.  

Opłata za opiekę nad barem DIY to opłata dotycząca wymiany szkła i samego wynajmu dodatkowego  szła.  Pobieramy również opłatę za stworzenie miejsca z alkoholem w ogrodzie  (najczęściej jest to taczka). Tu opłata obejmuje koszty związane z dodatkowym lodem oraz bieżącą wymianę butelek.

10. Folwark: Jak różni się cena „za talerzyk” przy różnej liczbie osób?

K.K.G.: W Zielonej Kuchni proponujemy dwa rozwiązania cenowe. Mamy inną cenę „za talerzyk” dla wesel do stu osób i inną dla tych powyżej stu osób.

ph. Projekt 35

Ekologia:

11. Folwark: Czy segregujecie śmieci?

K.K.G.:  Tak, oczywiście, że tak. Każda osoba pracująca w zespole Zielonej Kuchni ma nawyk odpowiedniego segregowania odpadów.

12. Folwark: Nie chcemy plastikowych butelek i innych „jednorazówek”. Czy ograniczacie w ten sposób plastik?

K.K.G.: My też mówimy stanowcze NIE wszelkim plastikowym butelkom i jednorazówkom! Nie pobieramy również dopłat za szkło, to wszystko jest w naszej standardowej ofercie.

13. Folwark: Jednorazowe opakowania w bufecie i słomki do drinków. Czy dla Was też są już passé?

K.K.G.: Słomki akceptujemy tylko w wersji papierowej lub dosłownie słomianej (mam tu na myśli wykorzystanie słomek powstałych ze słomy, które są na rynku i cieszą się coraz większą popularnością). Słodkości serwujemy w bufecie tylko w szklanych pojemnikach, a sałatki w mini słoiczkach.

Stodoła na wesele pod Warszawą, stodoła mazowieckie, ślub boho i rustykalne dekoracje
ph. Via Birdie

Wygląd stołów i bufetów

14. Folwark: Jak wygląda zastawa w standardowej ofercie (bez dodatkowych dopłat)?

K.K.G.: Każda para młoda, która zdecyduje się na naszą usługę cateringową w cenie bazowej otrzymuje: 

  • Lniane bieżniki na każdy stół zasiadany przez gości i oczywiście parę młodą;
  • lniane serwety ;
  • kamionkowe podtalerze;
  • kamionkową zastawę, na której serwujemy dania;
  • kryształowe kielichy;
  • złote sztućce;
  • podkładki z trawy morskiej;
  • unikatowe retro kieliszki do szampana;
  • kadzidło oraz stylowe pojemniki na kadzidło i palo santo;

15. Folwark: Czy oprócz standardowej zastawy (szkło i sztućce) zapewniacie elementy dekoracyjne na stole?

K.K.G.: Chcemy, by nasze pary młode odczuły klimat, który jest nam bardzo bliski i dlatego na stołach stawiamy kadzidła, palo santo i świece. Te elementy wprowadzają niesamowitą atmosferę w Ruchence podczas każdego wesela, ale są to oczywiście dobrowolne dodatki. Każda para młoda może swobodnie z tego zrezygnować.

16. Folwark: Jak wyglądają bufety? Czy macie specjalne dekoracje w stylu rustykalnym?

K.K.G.: Staramy się zawsze podążać za parą młodą i jej oczekiwaniami. Jeśli para stawia na suszone detale, my też dekorujemy bufet z wykorzystaniem suszonych elementów, jeśli zaś preferują zieleń – ustawiamy wtedy różne zioła i świeże warzywa. Jesteśmy bardzo elastyczni w tej kwestii i dbamy o spójność wizualną każdego przyjęcia.

17. Folwark: Czy w waszej ofercie są też obrusy i bieżniki?

K.K.G.: W cenie naszych usług są piękne lniane bieżniki na stoły.

18. Folwark: Czy organizujecie dodatkowe dekoracje?

K.K.G.: Z przyjemnością mogę powiedzieć, że od sezonu 2021 mamy dla naszych par w swojej ofercie wypożyczalnię kwiatów doniczkowych i dekoracji. Znajdziecie w niej wszystkie najmodniejsze i najbardziej efektowne gatunki kwiatów doniczkowych i dekoracje, które podążają za najnowszymi trendami w ozdobach weselnych.

19. Folwark: Czy elementy zastawy można niestandardowo dostosować do wystroju każdego wesela?

K.K.G.: Bardzo lubimy wyzwania i szalone pomysły naszych par młodych. Podejmujemy się realizacji każdego bardziej ekstrawaganckiego przyjęcia! I  możemy się takimi już pochwalić. Zajrzyjcie na nasze media społecznościowe.

ph. Marta Kowalska

Obsługa:

20. Folwark: Ilu kelnerów zapewniacie na przyjęcie dla 50, a ilu dla 100 osób?

K.K.G.:  Na przyjęciach 50-osobowych zapewniamy 2-3 kelnerów, na przyjęciu 100-osobowym będzie to 4-5 kelnerów. Standardowo jest to jeden kelner na 25 osób, ale w sytuacji gdy para młoda planuje więcej dodatkowych usług, wtedy i liczba osób w obsłudze wesela zwiększa się.

21. Folwark: Czy kelnerzy mają doświadczenie w chodzeniu z tacą? Zdarzają się pary młode , które marzą o szampanie serwowanym gościom z tacy.

K.K.G.: Jasne, że tak. Nasi kelnerzy mają w tym spore doświadczenie i dodatkowo są szkoleni u nas przed rozpoczęciem zlecenia.

22. Folwark: Czy obsługa kelnerska będzie dbała o porządek na sali oraz terenie gdzie goście weselni spędzają czas?

K.K.G.: Tak, czystość na sali i we wszystkich miejscach dostępnych dla gości to dla nas priorytet. O to nie musicie się martwić.

Jedzenie:

23. Folwark: Czy przy produkcji dań wykorzystujecie regionalne produkty?

K.K.G.:  Tak, chcemy świadomie wspierać regionalnych dostawców i kupować od nich rodzime produkty, to dla nas bardzo ważne. Dotyczy to kupowanych przez nas mięs, regionalnych serów, warzyw, owoców.

24. Folwark: A grill zamiast drugiego dania serwowanego? Jakie jest wasze zdanie na ten temat?

K.K.G.: Bardzo lubimy tę formę i jest też ona bardzo wygodna dla gości. Dlaczego? Nasza strefa  grillowa dostępna jest przez 3-4 h, nie ma narzuconej godziny posiłku o konkretnej porze i jest też  większa różnorodność dań, ponieważ goście mają do wyboru aż pięć grillowanych pozycji do wyboru. 

25. Folwark: Tradycyjne przystawki na stołach, czy wspólny bufet?

K.K.G.: Tylko bufet. Dzięki tej formie podawania przystawek mniej jedzenia się marnuje, ale również estetyczniej to wygląda. Bufet uzupełniamy na bieżąco, a przystawki na stołach nie zaburzają estetyki i dekoracje są cały czas wyeksponowane.

26. Folwark: Czy kelnerzy podczas przywitania podchodzą do gości z szampanem, czy jedynie jest on ustawiony na stole?

K.K.G.: Wina musujące ustawiamy na stojaku, ale kelnerzy roznoszą kieliszki także wśród gości i zachęcają do toastu.

27. Folwark: Kiedy wystawiacie bufety z jedzeniem? Co sądzicie o tym, by robić to bezpośrednio po obiedzie?

K.K.G.: Bufet przekąskowy tzw. „zimna płyta”, jest wystawiana dopiero po uroczystej kolacji, po deserze.  Wystawienie przekąsek w trakcie ceremonii jest nieuzasadnione –  jedzenie narażone jest w takiej sytuacji także na szybsze zepsucie.

28. Folwark: Czy dania są zróżnicowane i dopasowane do różnych diet?

K.K.G.:  Tak, oczywiście. Pary same dostosowują pozycje z naszej bogatej oferty dań. Ja służę zawsze radą w procesie wyboru, pytam o ilość wegan i wegetarian na przyjęciu oraz o to czy będą na weselu osoby z dietą bezglutenową. Zdarza się także, że ktoś zgłasza alergie pokarmowe wśród bliskich, dbamy wówczas, by menu było bezpieczne, ale i bardzo zróżnicowane.

29. Folwark: Czy kontrolujecie pogodę pod kątem plenerowych bufetów lub wysokiej temperatury?

K.K.G.:  Tak, to także jest kwestia priorytetowa w naszej pracy. To do nas należy kontrola tych stref i robimy to podczas przyjęć nieustannie.

30. Folwark: Czy jedzenie na bufetach jest dokładane?

K.K.G.:  Tak, jedzenie musi być świeże. Wyznajemy zasadę: mniej, a cześciej.

ph. Marta Brodziak

Jedzenie po weselu:

31. Folwark: A co robicie z resztkami jedzenia po weselu?

K.K.G.: To co jesteśmy w stanie zabezpieczyć, przechowujemy na śniadanie. To co nie nadaje się już do eleganckiego podania, oddajemy do  jadłodajni lub schronisk i pobliskich gospodarstw dla zwierząt.

32. Folwark: Nie od dzisiaj wiadomo, że jedzenie na polskich weselach się marnuje. Jakie są wasze na to sposoby?

K.K.G.: Zawsze doradzamy naszym parom młodym, by nam zaufali w kwestii i wyboru naszego pomysłu na harmonogram dań i ich ilości. Nieporównywalnie mniej jedzenia marnuje się również, kiedy para młoda zdecyduje się na bufet przekąskowy, a nie na przystawki na stołach.

ph. Marta Brodziak

33. Folwark: A co z tym jedzeniem, które pozostaje? Jak je ratujecie?

K.K.G.: Zawsze ratujemy to co możemy po każdym zakończonym przyjęciu i serwujemy, np. na śniadanie i w formie poprawin.

34. Folwark: A pakujecie po weselu jedzenie „na wynos” dla pary i ich gości?

K.K.G.: Tak, to też zawsze czynimy na prośbę pary. I w tym miejscu ogromny plus dla Folwarku Ruchenki za tak świetnie przygotowane zaplecze z lodówkami. To niezwykle istotne w naszej pracy.

Bufet kawowy i słodki:

35. Folwark: Czy ekspres do kawy jest w ofercie? Czy dodatkowo płatny?

K.K.G.:  Ekspres jest w naszej standardowej ofercie. Kochamy dobrą kawę i z taką chcemy, by nasi klienci kojarzyli Zieloną Kuchnię.

36. Folwark: A w jakiej formie proponujecie słodki bufet?

K.K.G.:  Najczęściej są to cztery rodzaje domowych ciast, tarty, mini deserki i tace z filetowanymi owocami.

37. Folwark: Czy para młoda ma możliwość zamówienia słodkiego bufetu i tortu np. z innej cukierni? Czy jest to dodatkowo płatne?

K.K.G.: Tak, nie ma problemu. Wówczas trzeba tylko pamiętać, że pobieramy opłatę w wysokości 250zł/brutto za opiekę nad innym słodkim bufetem. Wiąże się to z przygotowaniem zastawy oraz sztućców. Rezygnacja z naszego słodkiego bufetu to również redukcja ceny o 4 złote od osoby.

Wegetarianie i weganie na weselu:

38. Folwark: Czy serwujecie dania wegetariańskie i wegańskie?

K.K.G.: Odpowiem krótko – tak!

39. Folwark: Czy słodki bufet również może być w pełni vege?

K.K.G.: My niestety nie specjalizujemy się w tego typu słodkościach, ale możemy polecić parze młodej cukiernię, która taki słodki bufet wykona.

40. Folwark: A czy macie jakieś inne pomysły na atrakcje kulinarne dla osób vege?

K.K.G.: To wszystko zależy od potrzeb pary młodej i oczekiwań. Ja z chęcią słucham, każdego pomysłu i służę swoją radą i doświadczeniem.

41. Folwark: Często kelnerzy mają problem ze znalezieniem osób z innym menu czy dietą. Jaki wy macie na to sposób?

K.K.G.: W przypadku wegan i wegetarian stosujemy specjalne oznaczenia, które świetnie sprawdziły sie w sezonie 2020. Przy tym też pozostaniemy. Są to eleganckie winietki wykonane z mlecznej pleksi, z zielonym listkiem z naszego logo. 

Alkohol:

42. Folwark: Czy chłodzicie alkohol i na bieżąco go uzupełniacie?

K.K.G.: Tak, to należy do naszych zadań. Chłodzimy alkohol, wymieniamy lód i wszystko na bieżąco uzupełniamy.

43. Folwark: Czy posiadacie coolery do chłodzenia alkoholu na stole? Czy są dodatkowo płatne?

K.K.G.: Coolery są w naszej standardowej ofercie.

44. Folwark: Czy para młoda ma możliwość zakupu u was alkoholu w cenie hurtowej? Co dzieje się z alkoholem, który zostanie po weselu?

K.K.G.: Mamy kontakt do wspaniałej hurtowni. Chętnie przedstawiamy ich ofertę i zamawiamy alkohol w  imieniu pary. Rozliczamy się po weselu, tylko za wypity alkohol, nieotwarte butelki  wracają do hurtowni.

45. Folwark: Czy proponujecie dodatkowy bar bezalkoholowy?

K.K.G.: Możemy pomóc parze młodej zorganizować bar alkoholowy, jak i bezalkoholowy. Mamy sprawdzone receptury  drinków, chętnie doradzamy i pokazujemy jak zaaranżować drink bar, bez konieczności zatrudniania barmana, a co za tym idzie – w korzystniejszej cenie.

46. Folwark: Jak dokonać pełnej rezerwacji terminu i jak wyglądają kwestie rozliczeniowe?

K.K.G.: Do rezerwacji terminu na naszą usługę potrzebujemy podpisanej umowy, którą przygotowujemy oraz wpłaty zadatku w wysokości 20%. Możemy zrobić to  zdalnie, ale nie ukrywamy, że preferujemy kontakt osobisty, by się poznać przy dobrej kawie.

47. Folwark: Kiedy następuje całkowite rozliczenie kosztów cateringu (przed weselem czy po weselu)?

K.K.G.: Około 10 dni przed weselem prosimy o dokładną informację na temat ostatecznej liczby gości na przyjęciu. Weryfikujemy koszty za podwykonawców i dzieci (osoby, których talerzyk kosztuje 60% ceny) i ponowne podliczamy koszty usługi cateringowej. Wszystko wysyłamy parze młodej mailowo. Druga wpłata (uzupełniająca) musi zostać zaksięgowana przed weselem.

48. Folwark: Czy organizujecie degustacje lub można zobaczyć Was podczas wesela?

K.K.G.:   Niestety nie organizujemy degustacji, ale zapraszamy na nasze realizacje po wcześniejszym uzgodnieniu terminu i godziny.

Sprawy techniczne:

49. Folwark: A co para powinna przygotować dla Was na miejscu?

K.K.G.:  Z takich najważniejszych spraw to informację o rozstawieniu stołów i usadzeniu gości, małe prezenty dla gości, jeśli się na nie zdecydowaliście oraz alkohol, jeśli zamawialiście go z zewnątrz.

50. Folwark: Czy potrzebujecie budynku, czy własny namiot wam wystarcza jako zaplecze?

K.K.G.:  Potrzebujemy zaplecza z podłączeniem do prądu i wody.

51. Folwark: Czy przyjeżdżacie z własnym sprzętem i zastawą, czy jest ona wypożyczona?

K.K.G.: Tak naprawdę w 90% są to nasze rzeczy, jedynie część szkła do baru wypożyczamy z zewnątrz.

52. Folwark: Czy jedzenie przewożone jest samochodem pełniącym funkcję chłodni?

K.K.G.: Tak. W chłodni przechowujemy przekąski bufetowe i słodkości.  Dania przyjeżdżają z kuchni oddalonej o 15 kilometrów,  w specjalnym podgrzewaczu – gotowe do serwowania. Niektóre dania także kończymy przygotowywać już na miejscu, dotyczy to w szczególności dań rybnych.

53. Folwark: Ile czasu przed weselem przyjeżdżacie się montować?

K.K.G.: Jesteśmy na miejscu już około pięciu godzin przed ceremonią.

54. Folwark: Jakie są wasze wymagania, które my jako obiekt musimy spełnić?

K.K.G.: Dla nas najistotniejsze są trzy kwestie: dostęp do prądu, dostęp do wody oraz zaplecze higieniczno-sanitarne dla całego zespołu.

Zakres pracy:

55. Folwark: Ile godzin pracujecie?

K.K.G.: Tak jak wspomniałam, na miejsce przyjeżdżamy około 5 godzin przed ceremonią, by wszystko dobrze przygotować. Nasza praca kończy się najczęściej zaś około godziny 4:00.

56. Folwark: Czy możliwe jest zamówienie bufetu z przekąskami podczas przygotowań?

K.K.G.: Pary, które ceremonię przeżywać będą na miejscu, zachęcamy najczęściej do zamówienia bufetu finger food, który mamy w ofercie. To dobry pomysł, bo para młoda i inne bliskie osoby przygotowujące się do wielkiego momentu, często zapominają o jedzeniu, a przecież to niezwykle istotne!

57. Folwark: Czy możliwy jest bufet z przekąskami dla gości przed ceremonią plenerową?

K.K.G.: To jest świetny pomysł i jednocześnie nasze odkrycie sezonu 2020! Taki bufet zostaje z gośćmi, aż do  momentu kiedy zostanie zjedzony. Para młoda zyskuje dodatkowy stół przekąskowy w plenerze. I gwarantujemy, że podczas pierwszych dwóch godzin przyjęcia będzie to absolutny hit wśród gości!

58. Folwark: Czy przygotowujecie również śniadania następnego dnia?

K.K.G.: Tak, śniadania mają w naszym przypadku formę poprawin przy bani z grillem. Trzeba wykorzystywać klimat Ruchenki w pełni J

Dodatkowe atrakcje i stacje samoobsługowe:

59. Folwark: Czy pomagacie zorganizować bar DIY / samoobsługowy? Na jakich warunkach?

K.K.G.: Tak, bardzo lubimy tę dodatkową usługę.  Zapewniamy wydruki receptur, przygotowanie szkła,  aranżujemy miejsce i dbamy o porządek. W pakiecie są też owoce, lód, słomki – wszystko to w cenie 750 zł.  Jedynie alkohol pozostaje wówczas do kupienia w  zakresie pary młodej.

60. Folwark: A jak to wygląda z wiejskim stołem? Czy możecie go zorganizować wiejski stół z regionalnych produktów i serwujecie nalewki domowe?

K.K.G.: Ależ oczywiście! Wiejski stół i domowe nalewki to jedna z naszych najchętniej wybieranych atrakcji, a my kochamy ją przygotowywać dla par młodych. W Folwarku Ruchence wiejski stół wygląda zawsze obłędnie.

61. Folwark: Czy para młoda może przywieźć swoje przysmaki (np. regionalny alkohol i inne produkty) i czy zaaranżujecie je w bufecie?

K.K.G.:  Nic nie stoi na przeszkodzie. Jeśli zamawiacie u nas wiejski stół, to swobodnie możecie uzupełnić go swoimi przysmakami, czy ulubionymi domowymi trunkami.

62. Folwark: Czy organizujecie stacje live cooking? Jażeli tak to jakie?

K.K.G.: Tak, z przyjemnością przygotowujemy stacje z gotowaniem na żywo dla gości. Stacje obsługiwane są przez kulinarnych profesjonalistów Zielonej Kuchni. Jest to świetna atrakcja, która urozmaica całe przyjęcie. Dzięki temu rozwiązaniu, para młoda ma także możliwość zaprezentowania gościom tego jakie smaki są jej najbliższe. Nasza oferta jest naprawdę różnorodna, znajdują się w niej takie stacje jak:

  • Live cooking: tatar wołowy lub tatar z łososia – dla pary kochającej ten rodzaj wykwintnej przystawki;
  • live cooking: sushi – coś dla miłośników azjatyckich smaków;
  • live cooking: polska stacja z pierogami – stanowi świetne dopełnienie wiejskiego stołu;
  • live cooking: hiszpańskie tapas – doskonały wybór dla pary, kochającej smaki południa Europy;
  • live cooking: stacja włoska – dla tych, którzy chcą wyeksponować swoją miłość do słonecznej Italii;
  • live cooking: mini burgery – coś dla pary młodej, która chciałaby na swoim weselu drobny amerykański akcent;
  • live cooking: stacja sałatkowa – idealna na upalne wesela;
  • live cooking: naleśniki i gofry – dla wszystkich łasuchów i miłośników słodkich przekąsek.

63. Folwark: Czy zorganizujecie parze młodej starą taczkę wypełnioną lodem, piwem i napojami?

K.K.G.: Jasne, że tak! W przypadku 99% naszych realizacji, jest to stały element strefy chillout dla gości na weselu. Wygląda świetnie i cieszy się popularnością wśród bliskich pary młodej.

64. Folwark: Czy organizujecie grilla? Ile on trwa, jak wygląda i czy macie namioty w razie braku pogody?

K.K.G.:  Jak wspomniałam już podczas naszej rozmowy – kochamy stację grillową! Czas trwania grilla to około 3-4 godziny. Grill w Ruchence usytuowany jest przy mniejszym tarasie od strony budynku cateringu. Dopłata do stacji grillowej (w zamian za danie serwowane) wynosi 20zł od osoby i spowodowana jest tym, że potrzebny jest większy personel oraz sprzęt (namioty, grill, bufety). Dodatkowo dzięki wydłużonemu czasowi serwowania dań z grilla, goście mają możliwość wielokrotnego podchodzenia i próbowania różnych dań. Niezależnie od pogody zawsze rozstawiamy dwa namioty (na grilla oraz na strefę bufetową), więc nawet deszcz nie zakłóci degustacji i dobrej zabawy przy grillu.

65. Folwark: I na koniec najważniejsze pytanie do cateringu: jaka jest wasza cena za talerzyk?

K.K.G.: W sezonie ślubnym 2022 cena za talerzyk wynosić będzie około 220-240 złotych. Chciałabym też zaznaczyć, że często pary młode nie wiedzą, co kryje się za całościową ceną usługi.  Cena zawiera również takie elementy usługi jak:

  • zastawę;
  • dekoracje bufetów (opcjonalnie);
  • pracę naszych zaangażowanych kelnerów;
  • pracę kucharzy i pomoc na zapleczu;
  • użytkowanie sprzętów kuchennych;
  • odbiór śmieci i wszystkich pozostałości po weselu;
  • grill, w tym namiot i zewnętrzne bufety (opcjonalnie);
  • bieżniki/obrusy, serwetki;
  • ekspres kawowy (opcjonalnie);
  • logistykę i transport;
  • pracę koordynatora w trakcie przyjęcia.

Catering na wesele w stodole, ogrodzie, plenerze

Folwark: Mamy to! Dziękuję Kingo za rozmowę, odpowiedziałaś na 65 pytań, jakie powinna zadać para młoda cateringowi na wesele! Czy chciałabyś dodać coś jeszcze od siebie, aby zachęcić pary młode do wybrania Zielonej Kuchni?

K.K.G.:  To ja dziękuję, mam nadzieję, że rozwiałam wszelkie wątpliwości odnośnie zatrudniania cateringu na wesele. Z nami jest to naprawdę bezpieczna usługa, dająca ogromne możliwości. Jesteśmy otwarci na wszelkie szalone pomysły i mam nadzieję, że w następnych sezonach trafiać będziemy na same odważne w kulinarnych kwestiach pary młode.  Cieszę się na zbliżający się sezon ślubny i nasze kolejne wspólne realizacje. A wszystkie pary młode 2022 i 2023 zachęcam do śledzenia naszych mediów społecznościowych i rezerwowania terminów na catering Zielonej Kuchni, ale i całe przyjęcie w zjawiskowej Ruchence.

rustykalne dekoracje stołu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copyright © 2024 / Folwark Ruchenka- All rights reserved. Projekt i wykonanie: whitesite.pl Ruchenka to nietypowe miejsce na wesele niedaleko Warszawy. Drewniana stodoła na alternatywne wesele w stylu slow mazowieckie. Copyright © 2024 / Folwark Ruchenka- All rights reserved. Projekt i wykonanie: whitesite.pl Ruchenka to nietypowe miejsce na wesele niedaleko Warszawy. Drewniana stodoła na alternatywne wesele w stylu slow mazowieckie. Copyright © 2024 / Folwark Ruchenka- All rights reserved. Projekt i wykonanie: whitesite.pl Ruchenka to nietypowe miejsce na wesele niedaleko Warszawy. Drewniana stodoła na alternatywne wesele w stylu slow mazowieckie. Copyright © 2024 / Folwark Ruchenka- All rights reserved. Projekt i wykonanie: whitesite.pl Ruchenka to nietypowe miejsce na wesele niedaleko Warszawy. Drewniana stodoła na alternatywne wesele w stylu slow mazowieckie.